Grup tinta
Definirea grupului-tinta este una dintre cele mai importante sarcini ale unui marketer. Este baza tuturor elementelor strategiei dvs. de marketing, de la modul in care va dezvoltati si numiti produsele sau serviciile dvs. pana la canalele de marketing pe care le utilizati pentru a le promova. Iata un indiciu inainte de a ne dezlipi: publicul tau tinta nu este „toata lumea”. Sarcina dvs. in definirea grupului tinta este sa va identificati si sa intelegeti nisa dvs. speciala, astfel incat sa o puteti domina .
Cu cat va intelegeti mai bine grupul tinta, cu atat veti putea sa va concentrati anunturile, astfel incat sa puteti plati doar pentru a ajunge la publicul cel mai probabil sa va convertiti in clienti. Pe masura ce profunzimea dvs. de audienta creste, veti incepe sa vedeti rate mai mari de conversie si un ROI mai bun – valori cheie care conteaza pentru toti marketerii (si sefii de marketing).
In acest ghid, va vom conduce printr-un proces simplu care va permite sa intelegeti cine interactioneaza deja cu afacerea dvs. si concurentii dvs., apoi utilizati aceste informatii pentru a dezvolta un grup tinta clar pe masura ce va construiti marca. Totul este sa va restrangeti atentia in timp ce va extindeti raza de actiune.
Definitia pietei tinta
O piata tinta este grupul specific de persoane la care doriti sa ajungeti cu mesajul dvs. de marketing. Sunt persoanele care au cele mai multe probabilitati sa va cumpere produsele sau serviciile si sunt unite de anumite caracteristici comune, cum ar fi demografia si comportamentele.
Cu cat va definiti mai clar grupul tinta, cu atat puteti intelege mai bine cum si unde sa atingeti cele mai bune perspective.
Nu va fie teama sa specificati. Asta inseamna ca este vorba despre directionarea eficienta a eforturilor dvs. de marketing, nu pentru a opri oamenii sa va cumpere produsul, ci pentru a le da motive sa il situeze in topul preferintelor. Oamenii care nu sunt inclusi pe piata dvs. tinta pot totusi sa cumpere produsele dumneavoastra, chiar daca nu fac parte din aceasta categorie, intrucat produsele pot fi achizitionate de toata lumea.
Nu puteti viza pe toata lumea, dar puteti vinde tuturor.
Piata dvs. tinta ar trebui sa se bazeze pe cercetarea audientei. Trebuie sa fii dispus sa inveti in timp ce mergi, sa te adaptezi din mers si sa te duci dupa oamenii care doresc cu adevarat sa cumpere de la tine, chiar daca nu sunt clientii pe care initial ai propus sa-i acoperi.