Cheltuieli financiare

Ce este o cheltuiala financiara?

O cheltuiala financiara este costul operatiunilor pe care o companie le suporta pentru a genera venituri. Dupa cum spune se spune in popor , „costa bani sa castigi bani”.

Cheltuielile comune includ platile catre furnizori, salariile angajatilor, inchirieri din fabrica si amortizarea echipamentelor. Intreprinderile au voie sa scada cheltuielile deductibile din impozit pe declaratiile de impozit pe venit pentru a-si reduce  venitul impozabil  si astfel obligatia fiscala. Cu toate acestea, Serviciul de venituri interne ( IRS ) are reguli stricte cu privire la care activitatile de cheltuieli financiare pot fi solicitate ca deducere.

  • Cheltuiala financiara este costul operatiunilor pe care o companie le suporta pentru a genera venituri;
  • Intreprinderile pot compensa cheltuielile deductibile din impozit pe declaratiile de impozit pe venit, cu conditia ca acestea sa respecte regulile IRS;
  • Contabilii inregistreaza cheltuielile printr-una din cele doua metode contabile: baza de numerar sau baza de angajare;
  • Exista doua categorii principale de cheltuieli de afaceri in contabilitate: cheltuieli de exploatare si nefunctionale.

Intelegerea cheltuielilor financiare

Unul dintre obiectivele principale ale echipelor de management al companiei este maximizarea profiturilor. Acest lucru se realizeaza prin cresterea veniturilor pastrand in acelasi timp cheltuielile. Reducerea costurilor poate ajuta companiile sa castige si mai multi bani din vanzari. Cu toate acestea, daca cheltuielile financiare sunt reduse prea mult, ar putea avea si un efect daunator. De exemplu, plata mai mica pentru publicitate reduce costurile, dar reduce si vizibilitatea companiei si capacitatea de a ajunge la potentialii clienti.

Modul in care sunt inregistrate cheltuielile financiare

Companiile isi descompun veniturile si cheltuielile in situatiile de venit. Contabilii inregistreaza cheltuielile printr-una din cele doua metode contabile: baza de numerar sau baza de angajare. In baza contabilitatii in numerar, cheltuielile sunt inregistrate in momentul platii. In schimb, sub metoda de angajare, cheltuielile sunt inregistrate atunci cand sunt suportate.

De exemplu, daca un proprietar de afaceri programeaza un produs de curatare a covoarelor pentru a curata covoarele la birou, o companie care utilizeaza baza de numerar inregistreaza cheltuiala atunci cand plateste factura. In conformitate cu metoda de angajare, contabilul de afaceri ar inregistra cheltuielile de curatare a covoarelor atunci cand compania primeste serviciul. Cheltuielile sunt utilizate pentru calcularea venitului net. Ecuatia pentru calcularea venitului net  este venituri – cheltuieli.

Diferite tipuri de cheltuieli

Exista doua categorii principale de cheltuieli pentru afaceri in contabilitate:

  • Cheltuieli de exploatare: cheltuieli legate de activitatile principale ale companiei, cum ar fi costul bunurilor vandute, taxele administrative si chiria.
  • Cheltuieli nefunctionale: Cheltuieli care nu sunt legate direct de operatiunile de baza ale activitatii. Exemple obisnuite includ taxele de dobanda si alte costuri asociate imprumutului de bani.